REKRY - Haemme pääsihteeriä

Nykyisen pääsihteerin siirtyessä uusiin tehtäviin Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry hakee palvelukseensa pääsihteeriä vakituiseen ja kokoaikaiseen työsuhteeseen.

Vuonna 2001 perustettu Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry on valtakunnallinen toisen asteen ammatillisten opiskelijoiden edunvalvonta-, palvelu- ja harrastejärjestö. Amisten perustama ja omistama liitto on puolue- ja ammattiyhdistyspoliittisesti sitoutumaton. OSKUssa toiminta ja päätökset ovat amisten tekemiä ja näköisiä.

OSKUn pääsihteerinä vastaat erityisesti edunvalvonnasta, taloudesta, hallinnosta sekä henkilöstön johtamisesta. Muutat OSKUn tavoitteet toimenpiteiksi, joiden lopputulos on nähtävissä esimerkiksi lainsäädännössä. Olet väsymätön amisten puolestapuhuja ja heidän äänitorvensa. OSKUssa kaikki valta ja vastuu on amiksilla. Sinun tehtäväsi on tukea ja auttaa siinä, että heidän ajatuksensa ja mielipiteensä realisoituvat päätöksiksi. Olet puheenjohtajan oikea käsi, tuki ja turva, apu ja työpari. Lisäksi johdat toimiston työskentelyä ja huolehdit, että oikeita asioita tapahtuu oikeaan aikaan. Saat kehitettäväksesi hyvässä iskussa olevan nuorisojärjestön, ja sinun missiosi tulee olla OSKUn nostaminen seuraavalle tasolle yhdessä oskulaisten kanssa. Emme hae yksilöurheilijaa vaan joukkuepelaajaa, joka juonii maalit, mutta antaa muiden tehdä niitä. Tästä huolimatta kykenet suunnittelemaan, toteuttamaan ja kehittämään työtäsi itsenäisesti, oma-aloitteisesti ja vastuusi tuntien.

Edellytämme:

• Soveltuvaa korkeakoulutusta tai vähintään -opintoja
  • Kokemusta ja näyttöjä tuloksekkaasta johtamisesta
  • Järjestötoiminnan tuntemusta
  • Kokemusta edunvalvontatyöstä
  • Erinomaista suomen kielen kirjallista ja suullista taitoa
  • Sitoutumista OSKUn arvoihin ja tavoitteisiin

Tehtäviisi/vastuullesi tulee kuulumaan mm. seuraavaa:

·      järjestön operatiivisen toiminnan johtaminen ja sen kehittäminen eri osa-alueilla strategian ja liittokokouksen hyväksymien linjausten mukaisesti

·      vapaaehtoisten johtaminen: hallitustyöskentely ja OSKUn omat työryhmät

·      sidosryhmät ja yhteistyökumppanuudet, verkostoituminen ja erilaiset edustustehtävät

·      edunvalvonta (paikallinen ja valtakunnallinen) sisältäen työryhmissä OSKUn edustamista, lausuntojen, kannanottojen ja muiden kirjoitusten valmistelua ja laatimista OSKUn linjausten mukaisesti

·      ammatillisen koulutuksen asioihin jatkuva perehtyminen ja koulutus- ja nuorisopolitiikan seuraaminen OSKUn tavoitteiden näkökulmasta

·      asiantuntijapuheenvuorot ja muut julkiset esiintymiset

·      talous: budjetin laadinta, talouden seuranta ja raportointi, varainhankinta, tilitoimistoyhteistyö

·      hallinto: asiakirjat, ohjesäännöt, sopimukset, OKM- ja muut avustushakemukset ja -selvitykset, liittokokous, hallituksen kokoukset, päätösten toimeenpano sekä kaikkien edellisten valmistelu ja seuranta

·      toimiston työskentelyn ja henkilöstön johtaminen, työnantaja-asiat, rekrytointiprosessit

Seuraavat ominaisuudet ja taidot auttavat sinua työssäsi:

-       nopea asioiden omaksumiskyky ja priorisointitaito

-       tiivistämisen taito ja sujuva kirjallinen ilmaisu

-       toimeen tarttuva asenne ja työtapojen tehokkuus

-       verkostoitumiskyky ja jo valmiit verkostot sekä niiden hyödyntäminen työnantajan parhaaksi

-       ymmärrys Suomen poliittisesta järjestelmästä ja siinä vaikuttamisesta

-       esiintymistaito: et pelkää puhua isojen yleisöjen edessä

-       intohimo (nuoriso)järjestötyöhön ja sen kehittämiseen

-       joustavuus työajoissa ja -paikoissa

-       nuorten ja vapaaehtoistoimijoiden kanssa tarvittava ymmärrys ja kärsivällisyys

-       pystyt pitämään useita palloja ilmassa yhtä aikaa ja silti johtamaan kaikkia prosesseja menestyksekkäästi

-       toimit kovankin paineen alla järkevästi

-       et pelkää haasteita ja haastavissa tilanteissa toimimista

-       tehdä päätöksiä tarvittaessa nopeasti ja kantaa vastuu niistä

-       valmentava johtamisote, joka innostaa, sitouttaa ja kannustaa henkilöstöä ja vapaaehtoisia

Tarjoamme sinulle erittäin mielenkiintoisen, vaihtelevan, vastuullisen ja antoisan työn onnellisten amisten puolesta. Työyhteisömme on pieni ja ketterä. Tarvittaessa autamme toisiamme hommassa kuin hommassa ja pyöritämme toimiston arkea yhdessä - tässä pääsihteeri ei ole erityisasemassa suhteessa muihin. Työaika ei ole säännöllinen, vaan mahdollisiin ilta- ja viikonlopputöihin, matkusteluun sekä hektiseen työtahtiin täytyy voida sitoutua. Toimistomme ja tuleva työpisteesi sijaitsee Helsingin Pitäjänmäessä. Alkupalkkatehtävässä on noin 3200€/kk, lopullinen summa määräytyy kokemuksen ja koulutuksen perusteella. Lisäksi tarjoamme erittäin hyvät työsuhteen edut (mm.lounas- ja virike-edun) sekä mahdollisuuden etätyöhön.

Hakemukset, jossa kerrot itsestäsi, osaamisestasi ja motivaatiostasi toimitetaan 19.3.klo 12.00 mennessä sähköpostitse osoitteeseen eemeli.rajala@osku.fi. Laita viestin otsikoksi ”Hakemus pääsihteeriksi” ja liitä mukaan ansioluettelosi. Lisääthän liitteet viestiin pdf-muodossa! Myöhässä saapuneita tai virheellisessä muodossa toimitettuja hakemuksia ei käsitellä.

Ensimmäinen haastattelukierros järjestetään 20.3. ja toinen 23.3. Helsingissä. Haastatteluun kutsuttaville ilmoitetaan asiasta viikon 12 alussa.
Työt alkavat perehdytysjaksolla 1.4. tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antavat:

Eemeli Rajala, pääsihteeri, 044 9774 014, eemeli.rajala@osku.fi